Halaman

apesal

Followers

Selasa, 23 Ogos 2011

Dapat ke korang bayangkan kehidupan sebelum ada facebook


Assalamualaikum. Korang dah ada facebook? Tipulah kalau tak ada, kan? Sejak facebook mendapat sambutan hangat orang Malaysia especially, remaja.. Akaun facebook bertambah dan bertambah. Tapi, pernah tak korang terfikir, atau teringat, kehidupan sebelum korang ada akaun facebook?

Ya, 

facebook memudahkan kita berhubung dengan member member lama.

facebook membolehkan kita letak status kita untuk orang baca

facebook boleh menjana pendapatan sampingan

facebook boleh buat relationship, engaged, single dan sebagainya

facebook boleh kumpul ahli keluarga

But then, macam gambar dekat atas tu, bila sampai satu tahap, kita akan bosan dengan facebook. Tapi, tendency untuk buka facebook akan tetap meningkat bila kita boring. Ia dikatakan sebagai gian? Adakah wajar? Aku sendiri pun tak faham. Aku pun gian dengan facebook jugak. Walaupun tak ada apa apa yang berlaku, tapi nak jugak menghadap facebook tu. Kehidupan sebelum ada facebook mungkin macam ni..


nak sangat FACE 'book' kan

Secara totalnya, facebook dah banyak menjahanamkan niat untuk aku menghadap buku. Salah aku, tapi sebab gian. PUnca yang amat ketara. Sedangkan adik aku sampai ada 8 akaun facebook. What the.. AKu yang ada satu akaun pun kemaruk, bayangkan kalau ada lapann? Pulak tu, dia kata dia bukan kategori teruk, ada kawan dia sampai ada 30 akaun facebook? Nak buat apa hoh banyak banyak akaun tu?

Aku cuba melupakan facebook dengan pegang henfon. Yelah, perhubungan guna henfon aku rase lebih bagus  dari menghadap facebook. Update status sampai kadang kadang tak tahu nak share apa dahh. Tapi aku menuju kegagalan. Lepas tu mulalah laju laju online facebook bila dah takde arah.

facebook bringing friends together


Mungkin ke kalau takde facebook kita akan show status kita atas papan tanda macam gambar dekat atas ni? Babai.

5 ulasan:

Kakkoii berkata...

ish... leh gila kalo x de FB tu...

Eh, aku x de FB tau hahah

wafiy suzly berkata...

koi, jangan nak tipuu, haha

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Betul kata ko bro.. ^_^

amny berkata...

nasib baik aku xde fb..fuuhh...(~~,)

no_answer berkata...

bapak sampai 30 ? bangang !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...