Halaman

apesal

Followers

Jumaat, 26 Ogos 2011

Ketahui jantina komputer / laptop anda

Assalamualaikum dan selamat malam. Alhamdulillah, hari Jumaat terakhir di bulan Ramadhan berjaya ditempuhi. Tapi, aku, masih bergelumang dosa. Isk! Lupakan hal aku dulu. Malam ni aku nak share sesuatu. Bagaimana menentukan jantina laptop atau pun komputer anda.

Hah, macam mana? Jangan risau, tak ada lucahnya benda teknologi ni, haha. Mari ikut step di bawah ni.

Semudah ABC, anda buka notepad anda

Taip atau copy paste-kan perkataan ini: CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love you"


klik untuk tumbesaran


Save file sebagai computer_gender.vbs dekat desktop




Lepas dah save, simple je, double click pada file yang korang simpan tadi, dan dengarkan suara 'dia' mengucapkan I love you kepada korang!


double click this icon

Aku punya laptop female. Hehe. Actually, perkataan I love you tu boleh diubah sesuka hati korang, cuba lah kalau nak ye. By the way, selamat mencuba!

Lagi: Buat kad raya versi hackers

Kalau suka entri ni, klik like and share dekat atas tu ye.. :)


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

prempuan :)

alfsfr.ali berkata...

arghhh!!

laptop aku nyah!!!

mampus!

alfsfr.ali berkata...

weh xleh follow ko la..

wafiy suzly berkata...

anonymous: heh, sape anda :)

wafiy suzly berkata...

alip apai, nyah ke? gi repair, haha

Tanpa Nama berkata...

x dpt dikenal pasti... muahaha...

no_answer berkata...

gempak weyh blog kau !

ajar weyh ajar !

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...