Halaman

apesal

Followers

Rabu, 22 Ogos 2012

Wheres the time?

23 Ogos. Tik tok tik tok. Masa terus berlalu. Masih segar di ingatan aku baru je habis final mase kat matrik akhir bulan 4 tempoh hari. Tik tok tik tok. Hari ini sudah 23 Ogos.

Menanti hadirnya tarikh keramat 2 September. Bukan hari Malaysia. hari Malaysia 16 September. Hari kemerdekaan pun bukan. 2 September aku mula melangkah kaki ke universiti, satu alam yang baru bagi aku.

Adakah aku boleh menempuh sume ni? Adakah aku akan ter rindu rumah? Adakah aku akan ter culture shock? Ohh tidak. Tempoh tige setengah tahun bermula 2 September 2012 ni mungkin merupakan waktu waktu terakhir aku bergelar remaja. Bergelar student. Aku mesti chersih cherish this moment.!

Tapi tak puas lagi aku bercuti. Wheres my time? Terasa kejap semuanya berlalu. Ramadhan sebulan macam seminggu je. What the..

Tinggal seploh hari sebelum tarikh tu. Persediaan aku masih tunggang terbalik. PTPTN baru je mohon. Almaklum la, nak scholar, pointer tak cantik menarik tertarik kau memang da bomb pulak. Yuran, satu sen pun tak bayar lagi ni. Padahal kena bayar sebelum tarikh masuk.

Aku tak kisah sebenarnye nak masuk uni, tapi yang aku kisahkan nak kene menempuh orientasi selama seminggu :O Aku paling benci orientasi. Campak la aku ke program mane mane sekalipun, aku akan benci benda ni kalau ade. Haha. Kalau aku mati hidup semula sekalipun, orientasi jugak la yang paling aku tak suka.

Kenapa? Terasa dilayan kebudak budakan sesangat sangatnye. Jadual padat, terkejar sana sini. Diperbodohkan fasi :D Kena menari, senamrobik, poco poco, Tidor lambat, bangun awal, Pakaian kena skema selama seminggu. Waktu makan dan berehat kurang. Fasi saje saje cari pasal dengan cara memprovok budak.

Sebab tu lah aku sangat benci orientasi. Mengorientasikan orang memang best. Tapi kalau di orientasikan.. Seriously, its suck. Wheres my time to sleep? Wheres my privacy? Arghh.! Shoot. -__-


Dah masuk hari kelima raya, dashboard slow gila. Korang still beraya sakan lagi ka?

8 ulasan:

Muhammad Naim Abdullah berkata...

memang slow bro. mesti depa raya sakan di kg.. :)

Shila berkata...

hahahaha...

sama..! xsuka orientasi..

tp x best pulak kalo skip orientasi..

wafiy suzly berkata...

dah raye ke tujuh still sakan lagi ke?

wafiy suzly berkata...

tol tu misssenget, nanti rase mcm tak kenal org, haha

missha berkata...

aku tak suka orientasi jugak, same reason.hoho

wafiy suzly berkata...

serabut kan kan kan

Liyaa Mf berkata...

Bila kau bagitau reason2 tak suka diorientasi, aku pun jadik bertambah benci sbb diperbodoh2kan. Tp kalau dah benda tu kena gak harungi, so carik la benda yg menarek. Jadikkan minggu orientasi utk carik kawan best2 misalnya. Leh men kutuk2 fasi2 yg poyo lak :D

kay_are berkata...

tau takpe... orientasi series menguji kesabaran.. tambah2 dekat u, siap ade cheer2 bagai lagi.. mintak tandatangan fasi lagi.. ish ish..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...