Halaman

apesal

Followers

Khamis, 3 Mei 2012

Keluhan




Perjalanan hidup aku sebagai seorang pelajar matrikulasi dah pun berakhir dengan jayanya. Heh, jaya? takdelah, berakhir dengan biasa biasa aje.. Belum sempat aku buat ape ape waktu cuti, telefon aku dah berbunyi.

I'm at a payphone trying to call home.. (irama payphone - maroon 5 ft Wiz Khalifa berdering.)

aku: Hello.

cousin: Hello. bila ko nak turun KL? jom la turun sini, kata nak bagi buku. sebelum aku masuk matrik teman la aku beli baju wehh. baju kemeja warna ape pun takpe kan? pink boleh?

aku: Ye, boleh. Asalkan lengan panjang.. Turun KL? duit mane nak cekau? aku memang tak boleh gi KL la, takde transport plak tu.. buku nanti aku kasi punya, jangan risau.

cousin: alahh, kau dah sampai nanti aku payung la ko, jangan risau laa. jom ar turun sini. nota aku baru dapat sikit2 ni dari kawan aku, nak study dulu sebelum masuk matrik..

aku: OK, tengok la macam mana, bye.

tutt. tutt.

Cousin aku ni orang KL. masuk matrik tahun ni, dekat negeri sembilan nuu. Respect bila die kate nak study awal awal. Mula mula dengar macam kelakar je, tapi bila fikir balik, die ade semangat sekurang kurangnya.. Aku pulak, rasa berat hati nak beri buku rujukan aku yang aku dah tak guna tu. Kenapa?

Cuba kalau aku kena repeat? Kan rugi kalau aku beri kat orang semua buku buku tu? Menyesal jugak dulu belajar main main je, pointer final semester satu aku, pergh. menakutkan, memang tak stabil. Sikap malas aku terbawak bawak masuk matrik. Matrik pulak macam takde sape sape nak push sangat, tu yang macam jadi malas tu. Semester dua, aku taktau, azam nak 4flat, tapi final sem 2 aku macam tak mampu janjikan apa apa.

Fuhh.

Aku pun taktau ape yang patut aku buat.


1 ulasan:

kay_are berkata...

habis dah matrik, same macam adik aku.. em.. sume dah lepas bro.. tunggu result je kan? so dah wat yang terbaik, tawakkal + doa je r ok? ape pun gud luck!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...