Halaman

apesal

Followers

Rabu, 18 Julai 2012

Niat puasa doa sebelum dan sesudah berbuka

Salam.. Bersempena dengan bulan puasa yang nak mendatang ni, aku nak kongsi sikit niat niat dan doa penting sebelum dan selepas berbuka puasa. Mane la tau kot ade yang lupa kan. hehe. Manusia kan ke insan yang lemah. Jadi haruslah kita saling ingat mengingatkan..

Biar remeh mana pun apa yang kita kongsi, selagi memberi manfaat dan jugak faedah, insyaAllah faedah faedah lain, kita pulak yang akan dapat pade hari mendatang, insyaAllah. Yang dah lupa tu, bace cepat, hafal! Tahu la bulan Ramadhan sekali setahun je. Caitt.



Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda; “Apabila masuk bulan Ramadhan terbukalah pintu-pintu syurga dan terkuncilah segala pintu neraka manakala sekelian syaitan dirantai dan dibuka segala pintu rahmat.”(Bukhari & Muslim) 






Kite yang masih merasa nikmat puasa ni, puasa la betul betul, ibadah betul betul, jangan puasa saje = dapat lapar je sehari hari. Solat tah kemane. Baik takyah puase kalau gitu. Kan? Peringatan untuk diri sendiri jugak :)


ohsem kan editing ni?

Tu je la aku nak kongsi, sumber gambar sume datang dari facebook :) Selamat menyambut bulan Ramadhan. Jangan asyik fikir nak raye je. 

2 ulasan:

Muhammad Naim Abdullah berkata...

Terbaik bro

Ahlan Marhaban Ya Ramadhan..

jom pulun sambut ramadhan

kay_are berkata...

selamat berpose bro.. jangan ponteng2 =P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...