Halaman

apesal

Followers

Selasa, 17 Julai 2012

Setelah sekian lama

Lama pulak rasenye tak update entri. Dulu idea ribu riban, sekarang idea habuk pun takde. Duduk sejam depan komputer, hadap new post, sejam camtu la aku tengok skrin jer tak buat ape ape =='

Membazir masa, elektrik, tenaga. Pastu bila boring aku off laptop tu, tengok tv. Tukar channel tukar tukar tukar dan tukar lagi. Maklum le, astro. Tapi diri sendiri kate, ni jer ade? Padahal zaman dulu ade dua channel je. Lagi sadis. Tapi tu zaman hitam putih la. Statement tak reti syukur tu.

Cakap pasal zaman hitam putih, aritu mase makan petang kat tepi pantai dengan family, mak aku cerita pasal masa zaman sekolah die kalau makan kat kantin, nasi lemak or mi goreng kantin tu, dibungkus dengan surat khabar. Mostly surat khabar cina la. Yang paling best nye, lepas student buang sampah surat kabar tu (bungkusan tadi) dalam tong, makcik kantin tu akan kutip balik kertas tu, bersih kan, jemur.

Kertas bungkusan tu tadi akan digunakan semula untuk bungkus makanan esok hari. Terbaik kan? Yang bagus tu, takde student keracunan pulak. Student pun bukan tak tahu, cikgu pun tahu. Sebab makcik kantin tu buat terang terang depan orang.. kalau kesan minyak tu, memang jelas la, kertas kedut kedut, tapi sebab lapar kan, yelah, budak budak, makan je lah. Lagipun tu mase zaman Malaysia susah dulu.. Cikgu pulak tak amik tindakan. Pelik.

Kalau makcik tu bungkus atas daun pisang, mak aku akan carik carikkan daun tu sebab taknak bagi makcik tu 'kitar semula' bungkusan tu. Sedih gila kan? Kalau zaman sekarang buat macam ni, mesti dah kena saman, masuk jel dah tender tu.. Yang aku pulak terbayang story mak aku tu dalam keadaan hitam putih. Bila fikir, eh takkan mase zaman tu hitam putih gak? Semua benda mase tu termasuk la orang pun ade due warna je. Stupid thinking :D


 


Setelah lama merepek dapatlah aku simpulkan bahawa aku berjaya mencipta satu entri walaupun kekeringan idea. Tamat.

2 ulasan:

Liyaa Mf berkata...

Byk benda yg jadik waktu zaman dulu no hal je, tp jadik zaman skang, macam2 r isunya. Tp mmg dah pasti lumrah, manusia akan demand seiring ngan kemajuan. Tu je r kut. Pd aku, kita ni mmg kena sentiasa majukan hidup, at the same jgn lupa bersyukur atas sume kesenangan dah r :D

*Serius dea jemur balek paper tu? Adehh. Rasa teraniaya lak kalau pikir kan? -__-

kay_are berkata...

blog ko dulu pun name blog hitam putih gak.. so ade relation gak kat situ.. lol.. ni dinamekan entri terjadi tibe2.. =P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...